The Compadres
Uppdrag

Fortex

Uppdrag

Uppdrag

Fortex är ett framgångsrikt tradingbolag som är världsledande i sin nisch pappersprodukter. De säljer cirka 600 000 ton papper till drygt 60 länder, varje år. De senaste åren har de genomgått större förändringar med ny ägarstruktur, rejäl tillväxt och ett varumärke som inte längre speglade verksamheten. Vi fick i uppdrag att utveckla deras identitet och bygga en ny sajt.

Idé

Idé

Fortex hade sprungit ifrån sig själva, kan man säga. Den gamla profilen och varumärkeslöftet gav inte omvärlden en rättvis bild över deras professionalism och smittande driv. Vi såg till att utnyttja deras inneboende värden och kvaliteter som dynamiska och energiska, men utan att tappa det kaxiga uppstickaranslaget.

fortex_laptop.png
Produktion

Produktion

Varumärkesworkshops, research och omvärldsanalys resulterade i varumärkeslöftet ”Paper trading made smarter” och en grafisk identitet som bygger på X:et. Den visuella identiteten fick liv i en ny webb, företagspresentation och en mängd andra enheter.

PDF-low-New_FORTEX - Presentation styrelsen Reviderad_Sida_32.jpg
PDF-low-New_FORTEX - Presentation styrelsen Reviderad_Sida_29.jpg
PDF-low-New_FORTEX - Presentation styrelsen Reviderad_Sida_33.jpg
PDF-low-New_FORTEX - Presentation styrelsen Reviderad_Sida_34.jpg