The Compadres
um.png

UM Göteborg

Uppdrag

Uppdrag

Ungdomsmottagningarna i Göteborg ville ha hjälp med att ta fram en enhetlig profil för alla deras mottagningar. Målgruppen är ungdomar mellan 13 och 26 år.

Insikt

Insikt

Att Ungdomsmottagningen är the place to be när man behöver preventivmedel eller vill prata med någon om sex, visste vi förstås. Det var ju inte så länge sedan vi var unga själva! Men att man även kan besöka UM om man är nedstämd, funderar över ätstörningar, har problem hemma eller i kärlekslivet, visste vi inte. Det ville vi gärna berätta om.

Idé

Idé

Det är dramatiskt att vara tonåring, så kommunikationen fick gärna ha en avdramatiserande ton. Vi ville också ge UM ett eget grafiskt uttryck med en skön dubbeltydighet.

Produktion

Produktion

Framtagning av all grafisk design, logotyp, illustrationer och copy.

kort.jpg
hångel_krångel_blå_RGB (kopia).png
totes.jpg
UM_goteborg_svart_RGB (kopia).png