The Compadres
thumbnail.jpg

WiseArc

Uppdrag

Uppdrag

WiseArc var i behov av en ny grafisk identitet och webbsida som bättre passade varumärkets värden och önskade position. Vi fick uppdraget och startade, som vi ofta gör, med en varumärkesworkshop.

Insikt

Insikt

Analysarbetet fick fram en rad värdefulla insikter och djupare förståelse för hur WiseArc kan särskilja sig från sina konkurrenter. De tre värdeord som vi tog fram fick förstås agera grund till det visuella uttrycket. Straightforward, Technical excellence och Building for the future. 

Idé

Idé

Baserat på värdeorden blev formen kontrastrik, tydlig och väldigt enkel. Precis som WiseArc själva så finns det inga gråzoner. De är otroligt uppriktiga och har inga problem att ge sina kunder den osminkade sanningen, dock alltid kryddat med humor och självdistans. Formen skulle spegla det.

Produktion

Produktion

Vi har tagit fram grafisk design, logotyp, foto och copy.

Staff_A.jpg
Staff_B.jpg
Staff_C.jpg
Logo_extra.png